zondag 28 juni 2009

De Musical

Afgelopen week stond de school in het teken van Simba de musical. Onder de bezielende leiding van docenten en bovenbouwleerlingen hebben 160 leerlingen maandenlang geoefend, geschilderd, geknutseld etc. Zie ook de blog Decor. Er zijn 5 voorstellingen gegeven voor totaal meer dan 1000 toeschouwers! Tijdens de generale repetitie was de spanning groot en voor een touw waaraan een decorstuk hing, was de spanning letterlijk te groot: met veel kabaal donderde het doek inclusief ophanging naar beneden. Dat was vooral schrikken omdat het gevaarte op het hoofd en handen van onze crewmaster kwam. Bijna werd de musical een echt drama. Gelukkig viel het relatief mee, een lichte hersenschudding was het gevolg. Een les voor ons om alles nog beter op alle veiligheidsaspecten te checken. Laura, de leerlinge die het overkwam, schreef in het weekend het volgende mailtje:

M'n handen hebben ups en downs, ik kan niet schrijven met rechts en links neemt alle taken over, maar is ook erg pijnlijk en geeft dus snel op. Verder zie je geen bult meer maar ik voel hem des te erger!

Ik zit met tranen in mijn ogen op dat ik zo trots ben op mijn mensen! Ze verdienen zo'n groot compliment! Ze zijn er voor gegaan! We zijn echt een team en dat is het aller aller belangrijkste vind ik!!! We hebben allemaal geleerd (om samen te werken, en ieder z'n talenten te laten gebruiken), maar vooral ondanks alles genoten! Al vind ik het ook moeilijk om alles zo terug te lezen en te typen, want dit is niet is wat je even vergeet!

En zoals Timon en Pumba zouden zeggen 'Hakuna Matata'(precies heb geen zorgen, zorg maar dat je geniet!)

Ik denk dat met dit citaat precies beschreven wordt waarom activiteiten als een musical belangrijk zijn voor een school. Vaardigheden als: doorzetten, talent ontplooien, samenwerken; alles komt op een speelse wijze aan de orde.
Nogmaals allemaal van harte bedankt.

NB: diegenen die de voorstelling gemist hebben of nog een keer willen zien, kunnen op school een dvd bestellen.

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ze het niet beter had kunnen omschrijven, het was een geweldig eindproduct. Men zegt wel eens: "het staat als een huis", dit was geen huis maar een villa met plaats voor 160 man.

    Wat ik zo mooi vind aan dit stukje is: "We hebben allemaal geleerd (om samen te werken, en ieder z'n talenten te laten gebruiken)" Hiervan krijg ik tranen in mijn ogen, omdat ik dan terugkijk op een mooie tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De musical was fantastisch!! Als ouder heb ik ervan genoten.. het was veel te snel voorbij.
    Wat een fantastische prestatie en wat een plezier straalde er vanaf!! Complimenten aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt!!

    BeantwoordenVerwijderen